czwartek, 27 sierpnia 2015

Odkrycie wakacji, mąka gryczana.

 Bananowe (biszkoptowe) gryczane placki;
 z sosem karmelowym i malinami 

Mąka gryczana to moje odkrycie ostatnich czasów :D
a wieczorem moja kuchnia zamienia się wytwórnię przecieru pomidorowego, hyhyh ^^

Przepis:
50g mąki gryczanej
płaska łyżka mąki pszennej 
jajko
banan
ew.10-30ml mleka (do konsystencji)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta cynamonu, soli
coś do osłodzenia

Białko ubiajmy na sztywną pianę ze szczyptą soli. Mąki przesiewamy, banana rozgniatamy na pure, dodajemy resztę składników i dokładnie razem miksujemy. Delikatnie dodajemy ubite białko. Smażymy na małym ogniu pod przykryciem, po czym odwracamy je zwiększając ogień i nie przykrywając. 

33 komentarze:

  1. Ja też planuję niedługo kupić mąkę gryczaną.Pysznie:)

    http://lifeofangiee.blogspot.com/:

    OdpowiedzUsuń
  2. i tylko cztery etykiety, no jak tu nie popaść w kompleksy odnośnie smażenia takich WSPANIAŁYCH placków?! oczekuję zaproszenia kiedyś tam na nie :D
    a jak przecier to i pizza!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ej, ja zawsze przyjmę zbłąkanych bloggerów, więc zapraszam pod Warszawę ^^ nawet mogę nakarmić ^^

      Usuń
  3. Uwielbiam tę mąkę! :) Podeslij słoiczek przecieru! :D Adres masz... :>

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak teraz trzeba korzystać w pełni z najlepszych pomidorów, choć ja je lubię bardziej w surowej wersji,ale przecierów też kilka w tym roku zrobię ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. mąkę gryczaną uwielbiam, tak samo jak kaszę, ma świetny smak! a tego przecieru to pewnie pozazdroszczę Ci zimną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ostatnio robiłam ketchup z cukinii, a mąka gryczana rzeczywiście jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też ją odkryłam w te wakacje i żałuję, że tak późno! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. jak robisz ten cudowny sos? <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://more-food-love-and-life.blogspot.com/2015/03/910-wiejski-z-garnka.html tutaj jest podane :) czasami zmniejszam/zwiększam proporcje tylko :) :D Najprostszy i najlepszy <3

      Usuń
  9. Takie delikatne, takie idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Boziu, czysta rozpusta, katujesz nas wręcz tymi śniadniami :3 Co do gryki jestem sceptyczna, toleruję ją tylko jako kaszę do jakiegoś sosu i to też coraz rzadziej - chyba mi się przejadła, "daje gulaszem" :D
    Moja kuchnia już na szczęście przeżyła krwawe pomidorowe oblężenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ej, to wpadaj to Cię takim ugoszczę :D ja się też bałam, a jestem zachwycona :D

      Usuń
  11. Mąka gryczana wymiata! :P I ZNOWU idealne placki kuszą oczy...

    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. z tym sosem..placki z nim pewnie świetnie smakują. ja lubię wszystko co gryczane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Można przepis? :) Wyglądają na bardzo puchate :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, jak znajdę chwilę czasu to uzupełnię :)

      Usuń
  14. Nie! Ten rozpływający się karmelowy sos i to już prawie całkiem wyjedzony! Ile musiałaś mieć słodkich poranków z nim, to nie do pomyślenia <3 Też uwielbiam mąkę gryczaną, ona jest magiczna i do tej pory nie zawiodła mnie jeszcze w żadnej potrawie :> Czekam na pomidorowe przepisy i zapraszam na marchewkowe bułeczki, otwieramy nowy marchewkowy biznes :P

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam mąkę gryczaną, wszystko z jej udziałem ma taką cudowną strukturę :) Twoje placuszki musiały być ultra puchate <3
    hmmm... podzielisz się słoiczkiem przecieru? ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Mąka gryczana jest najlepsza ;)
    Wszystkie składniki do sb tak bardzo pasują , same dobrocie !☺
    sniadania na tarasie wymiata ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Tez odkryłam na nowo mąkę gryczaną - jest świetna :) Piąteczka za górę malin na talerzu - w sumie zgrałyśmy się dzisiaj śniadaniem trochę :)
    Zazdroszczę domowych przecierów!

    OdpowiedzUsuń
  18. ja ją uwielbiam tylko trochę skąpie na jej zakup , haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no, szkoda, że taka droga xd

      Usuń
    2. 3 zł/500 g przecież kosztuje :)

      A placki spod ręki mistrza nie mogą wyjść inne niż puchate <3

      Usuń
    3. no, niby tak, ale mama już się innym okiem patrzy xd :D

      Usuń
  19. Uwielbiam mąkę gryczaną, a raczej to jakie cuda można z niej wyczarować :) Maliny i sos karmelowy - nieeeebo :D

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie już ze trzysta/czterysta słoików z przecierami rezyduje sobie w piwnicy - miejmy nadzieję, że do lata starczy :3
    Niepalona kasza gryczana zasługuje na miano odkrycia życia, tak sądzę :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Gryczana królową mąk! Nie no aż tak to nie, ale kocham właśnie ją za placuszki, naleśniki, gofry, bo świetnie się w nich sprawdza!
    Jednak dzisiaj wygrywa dla mnie ten sos karmelowy! Jak go zrobiłaś :D?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://more-food-love-and-life.blogspot.com/2015/03/910-wiejski-z-garnka.html , uwielbiam go <3 a moja mama to już w ogóle xd :D

      Usuń
  22. To moja ulubiona maka z tych bardziej zdrowych. A placki z niej wychodza cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. W głowie cały czas mam to połączenie- karmel i malina, karmel i malina <3 Dobiłaś mnie nim :P
    WYślesz jeden słoiczek? :*

    OdpowiedzUsuń