środa, 9 września 2015

Kilka pomysłów na...

Początek roku, a ja już cały czas gdzieś pędzę, weekendu nie miałam w ogóle, bo praca (w końcu na podróże trzeba zarobić) bo "hot 18" przyjaciółki, gdzieś między tym nawet się te dwie godziny zdrzemnęłam, kawa i dalej, a w tym wszystkim króluje u mnie dynia, bo aktualnie dzień bez dyni.. nie nie ma takich dni, ile jej już zostało przetworzone to nie zliczę, a pomysłów wciąż multum, sezonie trwaj jak najdłużej! Ja uciekam .. w sumie to już nie wiem do czego, ale was zostawiam w dyniowym szaleństwie. 
Miłego dnia :) 


Dyniowe drożdżowe bułeczki ( na słono)



Kurczak z pieczarkami w śmietanowo-dyniowym sosie


Spaghetti w sosie dyniowym, 
z kurczakiem, suszonymi pomidorami i brokułami  

Zielony makaron ryżowy w dyniowym sosie curry 


Kasza gryczana w sosie dyniowy z masłem orzechowym;
z pieczarkami i brokułem 

Przepis:
50-60g kaszy gryczanej 
3-4 pożadne łyżki pure z dyni hokkaido (ok.100-150g)
kilka(naście) różyczek brokuła
kilka pieczarek
porządna łyżka masła orzechowego (najlepiej crunchy)
sól, pieprz, słodka i ostra papryka, zioła, sos sojowy

Kaszę i brokuła gotujemy(osobno). Na patelni umieszczamy masło, pure i ok.1/2 szklanki owdy/bulionu, podgrzewamy i doprawiamy, dusimy kilka minut pod przykryciem. Na drugiej patelni podduszamy pieczarki. Do sosu dolewamy ew. wody do konsystencji. Na koniec dorzucamy wszystkie składniki do sosu i dokładnie mieszamy, ew. dolewamy wody :) 


i coś na słodko
mrożony smoothie banan-dynia

Ps. Jeżeli chodzi o sos dyniowy, to po prostu dolewam wody do pure dyniowego, ew. mleczko kokosowe :) +przyprawy oczywiście :D

13 komentarzy:

  1. Jak pysznie!Przez te bułeczki zrobiłam się głodna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalia! Wpędzasz w kompleksy mój marny obiad :P Chociaż dobra - gryczana, brokuł i dynia (co prawda w słoiczku i na półce) i mogę sobie wmawiać, że właśnie wsuwam Twoją przedostatnią propozycję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko, matko. Zachwycam się! Wiesz dobrze, że uwielbiam tą serię. Mam pytanie, jak robisz sos dyniowy? Puree z dyni dodajesz do reszty składników, czy długo gotujesz ? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. takie inspiracje uwielbiam! jeśli chodzi o dania wegańskie mam wrażenie, że jemy bardzo podobnie :) uwielbiam takie zestawienia, a ta gryczana z masłem orzechowym to po prostu strzał w dziesiątkę <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę o przepis na kaszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ dyniowo u ciebie *.*
    Ale w sumie sezon w pełni to trzeba go dobrze wykorzystać :D
    Kasza gryczana dziś podbiła moje kubki smakowe <3

    OdpowiedzUsuń
  7. czekałam na ten wpis tyle czasu, zawsze leci mi ślinka na widok tych wszystkich pyszności i od razu zapisuję, bo chciałam wykorzystać dynię w obiedzie, ale jakoś nigdy mi nie wyszło , teraz już muszę stuprocentowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od razu widać, że sezon dyniowy w pełni! I tak jak inni jestem ciekawa jak robisz ten sos dyniowy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabarałabym Ci tą miskę z makaronem ryżowym=uwielbiam! Boskie ujęcia! <3


    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma jak dynia, też za nią szaleję :)

    OdpowiedzUsuń