poniedziałek, 28 września 2015

Budyń na jesień.


 Dyniowy budyń kukurydziany, 
ze śliwkami i tahini 


Pamiętacie jeszcze te kukurydzane budynie? i jakby mogło zabraknąć dyniowej wersji? tym razem postawione na kremowość, a nie gęstość.. strzał w dziesiątkę

a teraz czas wrócić do rzeczywistości, ogarnąć się, bo podobno jeden z ważniejszych roków w moim życiu, trzymajcie kciuki ;)


Przepis:
250g mleka
150g pure z dyni hokkaido +ok.50ml wody
ok.25-40g mąki kukurydzianej*
coś do posłodzenia
cynamon, szczypta soli

Dynię miksujemy z 1/2 mleka i wodą, ustwaiamy na palniku. W miseczce mieszamy pozostałe mleko, mąkę i inne składniki. Wlewamy do gotującej się masy, energicznie mieszając, gotujemy jeszcze kilka minutek cały czas mieszając, aż masa zgęstnieje.




13 komentarzy:

  1. Wiesz, że też pomyślałam, że jak ktoś włączy piekarnik to zrobię dyniowy i kukurydziany, tylko że zapiekany? :) góra tahini na wierzchu - +100 punktów do smaku :D miłego dnia kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tahini, śliwki i dynia to połączenie godne prawdziwej jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tym sniadaniem mnie rozłożyłas na łopatki i bankowo dzisiaj robię te smakołyki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze trzymam za was wszystkich kciuki. Bez względu czy ktoś mnie prosi czy nie. Dlatego ode mnie masz jeszcze moooocny uścisk ;)
    Pamiętam te Twoje sławne kukurydziane budynie. Są mega. Sama robiłam orzechowy i przepadłam, więc ten musiał również być genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdziwie jesienna micha ;) i te tahini *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. postawiłaś na kremowość? KRE-MO-WOŚĆ? żartujesz chyba, natychmiast leć na pocztę i czym prędzej wysyłaj!! a ja robię przelew na Twoje konto:D
    dobrego dnia:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Kremowość? O rany, ja poproszę tą miseczkę, oczywiście z zawartością! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuję, że to najlepszy jesienny budyń kukurydziany, jaki można wykombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ze śliwkami i tahini? musi być cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czekam na ten przepis z ogromną niecierpliwością!!!
    Za Ciebie to ja zawsze trzymam kciuki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten kolor <3 Narobiłaś mi smaka na budyń!
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. idealny budyń, ta konsystencja jest genialna! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dynia i tahini to połączenie już klasyczne, a zawsze tak zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń