niedziela, 12 października 2014

759. Dyniowe skones.

Dyniowe scones z pestkami dyni i daktylami, 
ricottą i miodem 

Ale to było dobre, to tyle z mojej strony. :)

Składniki:
40g mąki pełnoziarnistej
20g mąki pszennej
15g zimnego masła
70g pure z dyni hakkaido
coś do posłodzenia
cynamon
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej

kilka daktyli
pestki dyni
cukier trzcinowy

Mąkę przesiewam. Rozcieram z zimnym masłem. Dodaję pozostałe składniki i dokładnie zagniatam. Formuje bułeczki, smaruje je mlekiem, posypuje pestkami i cukrem. Piekę w piekarniku nagrzanym do 200stopni przez ok.20-25min. 

21 komentarzy:

  1. wyglądają po prostu rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Parę dni temu sama robiłam podobne scones. Mam ochotę je powtórzyć, bo były genialne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Scones pokochałam, takie dyniowe z chęcią bym skonsumowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałam kiedyś scones i muszę przyznać, że smakują genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. idealne! to by było z mojej strony :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam scones, a co dopiero tych z dynią...oj, do nadrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  7. ojjj, nie wątpię w twoje słowa, uwielbiam te jesienne sconsy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę,muszę, muszę,muszę, muszę... je zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musiało być, skoro tak wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda na prawdę zachęcająco! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu zrealizować plan na zrobienie scones! Twoje są jednymi z lepszych, jakie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Teoretycznie tak, w praktyce z niego nie korzystam :P

      Usuń
  13. Piękny kolor, a w smaku muszą być jeszcze lepsze: ))

    OdpowiedzUsuń