poniedziałek, 7 kwietnia 2014

588. Ricotta hotcakes, wytrawnie?!



ricotta hotcakes ze szpinakiem i wędzonym łososiem, keczup


Często zajadałam się taką wersją placków na kolację, czy obiad. Dawno ich już nie robiłam i w sumie stwierdziłam, czemu by nie zrobić ich na śniadanie? Bo przecież placki nie muszą być tylko na słodko. Do tego obowiązkowo keczup, bo bez niego ani rusz. :P 

Ciężkie 1,5 tygodnia przede mną, oj ciężkie...

Przepis:
45g przesianej mąki
100g ricotty 
60-70ml  mleka
duża garść posiekanych liści szpinaku
jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
pieprz,sól, czosnek, skórka starta z cytryny 
50g wędzonego łososia


Białko ubijam na sztywną pianę. Resztę składników(oprócz łososia) ze sobą miksuję i delikatnie dodaję białko i łososia. Smażę na rozgrzanej patelni*

*radzę nie robić grubych placków, bo mogą wam się nie dosmażyć w środku

5 komentarzy:

  1. a wiesz, że ostatnio podobne na obiad robiłam! pyszne są, szczególnie z łososiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taak, taak, ketchup zawsze i wszędzie! :D
    podoba mi się ta wersja placków! :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie podane i ta wytrawan propozycja , ja uwleibiam kazdy z tych skladników <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Placki na wytrawnie bardzo lubię, ale muszę spróbować następnym razem zrobić je na ricottcie.
    A keczup kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham kocham kocham szpinaki i ricottę. Musiało wymiatać :D

    OdpowiedzUsuń