środa, 2 kwietnia 2014

583. Bananowo-kawowy krem jaglany.



bananowo-kawowy krem jaglany z chałwą i gruszką

Ostatnio zakochałam się w kremach jaglanych, a ten może i kolor ma dziwny, ale jak smakuje. :3
Jak zwykle musiałam go rano podgrzać, bo jednak rano wolę jeszcze parujące miseczki od zimnych naczynek z lodówki.



Składniki:
60g kaszy jaglanej
1 - 1 1/2 szklanki wody/mleka*
banan
porządna łycha ricotty(ok.50-70g? 
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej ( u mnie: kawa tiramisu )
cynamon, sól
coś do posłodzenia
ew. zmielona kasza jaglana/ mąka ziemniaczana**

Kaszę jaglaną przelewamy zimną wodą, a następnie wrzątkiem. Wrzucamy ją do garnka zalewamy wodą, dodajemy kawę, słodzimy, wstawiamy na gaz i przykrywamy. Gotujemy na małym ogniu do czasu, aż wchłonie się cały płyn. Wkrajamy banana i miksujemy na gładką masę.* Mieszamy z ricottą i odstawiamy na noc do lodówki. Jeżeli chcecie możecie rano go podgrzać, ale nie będzie już tak gęsty. 


*wlejcie najpierw szklankę, a potem w razie czego dolewajcie na bieżąco :)
** w razie gdyby chlapneło wam się za dużo wody

11 komentarzy:

  1. I ta chałwa! Już sobie wyobrażam jak pod wpływem ciepła zaklejała mordkę :3

    OdpowiedzUsuń
  2. te kremy fantastyczne są i w smaku i w konsystencji! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się nie dziwię, że się zakochałaś w kremach jaglanych - te są najlepsze! ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Połączenie banan-kawa bardzo lubię, ale w miseczce na śniadanie jeszcze nie jadłam. Obiecuję, że spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam ostatnio pierwszy raz krem jaglany i właśnie rano go podgrzewałam, przez co wyszedł za rzadki.. poczekam, aż gardło przestanie boleć i wypróbuję Twoją wersję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go rano podgrzałam ;)
      Z tym, że widząc, że robi się rzadki dosypałam trochę zmielonej kaszy jaglanej i zmielonych płatków owsianych i wyszedł idealny :P :3

      Usuń
  6. Oj, lubię <3 Ja najczęściej dodaję kawę o smaku orzechów laskowych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kremy jaglane, są boskie :D Jem na ciepło, ale częściowo robię je rano, więc nie zauważyłam różnicy w gęstości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie jadłam kremu jaglanego, ale jutro chcę właśnie zrobić coś z jaglanką :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten krem wygląda nieziemsko i jeszcze chałwa ! <3

    OdpowiedzUsuń