wtorek, 23 czerwca 2015

Orzechowe kluskowe potworki.

Kluski marchewkowo-orzechowe*; z truskawkami 
*z masłem orzechowym 

Dziwne mi kluskowe stworki powychodziły, najpierw dałam do nich kawałek żółtka i ciasto było fajne, ale mój mózg to mój mózg, chciał dać pół jajka, a nie tylko żółtko, bo tak często dawałam, inna konystencja, czy cuś, ale siłą logiki, ciasto było bardziej lepiące, tak, że albo mogłam podsypywać i podsypywać zanim by je ładnie uformowała, lub tak jak zrobiłam to ja, stwierdzić, że o takich kształtach klusek jeszcze nie jadłam, bez babrania, jedynie odrywając ciasto wrzucałam na wodę, i tak wyszły mi bardzo smaczne cusie ^^
Dzisiaj już lenię się w domu, bo przez moją szkołę już kłaczki kurzu przemykają xd :D

Przepis:
60g mąki
1/2 jajka*
średnia ugotowana marchewka (ok.100g)
ok.30g masła orzechowego
cynamon
szczypta soli
ew. coś do posłodzenia

*po moich doświadczeniach radzę dać jedno małe żółtko, bo z białkiem wychodzą o to właśnie takie stworki, chyba, że dacie o wiele więcej mąki

Marchewkę zmiksować na pure, dodać resztę składników. Dokładnie zagnieść ciasto. Wrzucać na gotującą się osoloną wodę, gotować ok. 1-2min po wypłynięciu, zmniejszając ogień. 

15 komentarzy:

  1. ależ mi ochoty narobiłaś na kluski wszelakie- sto lat nie jadłam. a takie wyławiane z wody, z ubitym białkiem- mniam.
    swoją drogą- chciałam wyrazić słowa zachwytu nad ostatnim wpisem ,,kilka pomysłów na..."- był tak dobry, że aż nie wiedziałam co napisać na początku i teraz w sumie też nie wiem- geniusz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm, tutaj białka nie ubijałam co prawda, ale teraz zasiałaś we mnie te ziarnko pomysłu, co by wyszło, jakby to zrobić :D Koniecznie do spróbowania :D
      Bardzo dziękuje :)

      Usuń
  2. bardzo apetycznie wyglądają te cusie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie to wygląda i te truskawki mmm;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich potworków to ja się nie boje :P

    OdpowiedzUsuń
  5. mają swój urok, a pyszne są na pewno - to najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo wszystko bardzo smakowite :D
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne są na pewno, co do tego nie mam żadnych wątpliwości. A jeśli chodzi o wygląd to tylko nabierają uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają uroczo za sprawą marchewkowego koloru :)

    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie, trochę babrania pewnie było :D Ale i tak z chęcią bym spróbowała takich marchewkowych klusków ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. ładne kolorki na talerzyku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio w restauracji widziałam pulpeciki z ugotowanej marchewki i zastanawiałam się właśnie nad zrobieniem czegoś na wzór tego w swojej kuchni ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie potworki są fajniejsze niż idealnie równe kluseczki. ;D

    OdpowiedzUsuń