sobota, 13 czerwca 2015

998. Ryżowe eksperymenty & Kilka pomysłów na ...


Jogurtowe kokosowe ciastko ryżowe z morelami*; 
z sosem truskawkowym 
*z mąki ryżowej, płatkami ryżowymi, mleczkiem kokosowym, wiórkami kokosowymi, z ubitym białkiem 

Mały eksperyment, trochę tego, tego i tamtego, bo nie mogłam się zdecydować. A wyszło coś obłędnego < 3
Kochana mamusia kupiła morele i czereśnie < 3

Przepis:
35g mąki ryżowej
15 mąki pszennej
20g płatków ryzowych
1/4 szklanki mleczka kokosowego(50-60ml)
ok.70g jogurtu naturalnego
jajko (białko + żółtko)
coś do posłodzenia
szczypta sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

morele
wiórki kokosowe

Płatki zalać mleczkiem i odstawić na noc do lodówki. Rano wymieszać z resztą składników, dodać delikatnie ubite na sztywną pianę białko. Przełożyć do wysmarowanego masłem naczynka, powtykać kawałki moreli, posypać wiórkami. Piec w 180 stopniach przez ok. 30min


Dawno już tego nie było.. swoją drogą chcecie, aby post z takimi pomysłami pojawiały się jakoś regularnie przyłóżmy w każdy weekend? czy coś takiego, taki jakby cykl?

dom. tortilla z czerwoną soczewicą w pomidorach, podsmażonymi na maśle ziemniaczkami, kukurydzą i pieczonym indykiem 

pasta z pieczonego i wędzonego łososia 

żytnie naleśniki z pastą z czerwonej soczewicy (czerwona soczewica, pomidory z puszki, cebula, koncentrat)

ryż z mleczkiem kokosowym; z groszkiem i fasolką 

lody banan-ricotta, z truskawkami 

dom. tortilla z pieczonym kurczakiem, warzywami i sosem czosnkowym 

marchewkowe batoniki owsiane z daktylami i masłem orzechowym

21 komentarzy:

  1. A ten chlebek to domowy ? :) Pod tą pastą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, domowy, na zakwasie ;)

      Usuń
    2. A na blogu masz przepis na zakwas? :)

      Usuń
    3. Szkoda.. a podasz przepis na ciasto na naleśniki? mi żytne nie wychodza.. z góry dziękuję ;)

      Usuń
    4. Jak bardzo chcesz, czy coś, to mogę podać mniej więcej jak robię ;)
      Aa, mi właśnie najlepiej z tej mąki wychodzą :D
      30g mąki żytniej
      15-20g mąki pszennej
      jajko
      100ml mleka*
      50ml wody*
      łyżeczka oliwy
      szczypta soli, ew. zioła

      Wszystkie składniki ze sobą miksuję i wstawiam najlepiej na kilka godzin do lodówki(często robię je dzień wcześniej), po wyjęciu dolewam jeszcze mleka/wody do odpowiedniej konsystencji, robię to na oko ale pewnie tak 20-50ml będzie, smażę na przetartej masłem dobrze rozgrzanej patelni, potem przykręcam lekko ogień, ale generalnie smażę na dość dużym (największy palnik) :)

      Usuń
  2. Lubię to Twoje "kilka pomysłów na..." ;)
    Takie misz-masze są fajne! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowa tortilla brzmi fantastycznie! Bardzo fajny pomysł na cykl, przydałyby się jeszcze przepisy :)
    A śniadanko dzisiaj nieziemskie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysły super!
    A na ryżowe ciasto mam ogromną ochotę ^^
    Morele i czereśnie polskie? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wysyłaj priorytetem jednego batonika!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Można przepis na batony i tortille?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na batoniki nie pamiętam tak dokładnie jak coś mogę podać tak mniej więcej :)
      A, na tortille przepis jest tutaj http://more-food-love-and-life.blogspot.com/2014/02/540-wytrawnie-z-serem.html z tym, że teraz zamiast mąki pełnoziarnistej używam żytniej (tej gładkiej) i często daję odrobinę świeżych drożdży ;)

      Usuń
  7. moreleee! <3 chcę je! :D mam nadzieję, że po weekendzie uda mi się gdzie wytropić :) tymczasem 'opycham' się truskawami :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pyszności! Jak możesz... :D Najbardziej chyba podobają mi te batoniki - moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To ciasto musi być pyszne!
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie pysznie jesz! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm... wszystko takie dobre! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem zdecydowanie za tym, abyś regularnie wstawiała tego typu posty! Można się z nich inspirować, gdy brak pomysłu na obiad np. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przemawiają do mnie naleśniki z pastą z soczewicy :)
    Poproszę więcej takich inspirujących postów :)

    OdpowiedzUsuń