czwartek, 4 czerwca 2015

991. Orzechowe scones.

Orzechowe scones*; 
z bananową ricottą i truskawkami 
*z masłem orzechowym 


Słońce, wolne, idealne śniadanie, perspektywa zbliżającej się wycieczki oraz coraz bliżej do wakacji. Lepiej nie mogło być.

Przepis:

50g mąki pełnoziarnistej
10g mąki pszennej
20g masła orzechowego + pełna łyżeczka
ok. 40ml mleka
cynamon, szczypta soli
szczypta sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
coś do posłodzenia

Mąkę przesiewamy, dodajemy spulchniacze, mieszamy z masłem orzechowym dolewamy mleko i zagniatamy jednolite ciasto. Formujemy w miarę kształtnego kwadrata i przecinamy go na dwa trójkąty, nacinamy je w środku i "nadziewamy" pozostałym masłem, zlepiamy brzegi, poprawiamy w razie czego kształt, smarujemy mlekiem z wierzchu i ew. czymś posypujemy Pieczemy w 180-200 stopniach przez ok.25min. 

18 komentarzy:

  1. Śniadanie w promieniach słońca, na świeżym powietrzu zdecydowanie smakuje jeszcz lepiej :) a do tego spokojnie, bez pośpiechu, rozkoszując sie smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja ślicznie prosze o przepis bo zgłodniałam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne na dzisiejszy poranek!

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurczę, ale smakowicie wyglądają! Jeszcze jedzone w takiej atmosferze, idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ile bym dała za takie sniadanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. śniadanie zjedzone na balkonie, nawet nie wiesz, jak Ci zazdroszczę <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialnie. Orzechowe scones muszą być obłędne.
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Już tyle wariacji scones u Ciebie, a ja nawet tych najprostszych nie jadłam... :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Orzechy + truskawki i jestem w raju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tęskniłam za zdjęciami Twoich śniadań jedzonych na zewnątrz :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Smaczne śniadanie, pozytywne nastawienie - więcej takich wpisów poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam bananową ricottę <3 do tego truskawy i scones i to musi być udany poranek :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wypieczone scones. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pyszności! :-)
    Pozdrawiam i dołączam do obserwujących. :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Musze się w końcu wziąć na swoje pierwsze scones.

    OdpowiedzUsuń