wtorek, 30 grudnia 2014

837. Bananowe scones.

 
Bananowe scones
z twarożkiem i domowym dżemem truskawkowym

Ta wersja robiona bardzo , bardzo dawno temu, chyba nawet moje pierwsze scones.
Szkoda, że na tak długo zapomniane :P

W dziwnych okolicznościach mi ten dżem znika xd :P
Jak tam ,plany na jutro już są? ^^

Składniki:
40g mąki pełnoziarnistej
20g mąki pszennej
10g zimnego masła
1/2 średniego zmiksowanego banana (ok.50g)
szczypta sody oczyszczonej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
cynamon, szczypta soli
ew. coś do posłodzenia
ew. kapka mleka

Mąkę przesiewamy, rozgniatamy z zimnym masłem. Dodajemy resztę składników i zagniatamy jednolite ciasto. Formujemy bułeczki, smarujemy je mlekiem, można czymś posypać. Układamy na blaszce i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok.25min :)

22 komentarze:

  1. scones to ja muszę zrobić!
    dżem truskawkowy, u mnie też w dziwnych okolicznościach znika :D
    pewnie, że są! już nie mogę się doczekać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! Ech, zazdroszczę tego dżemu, niestety akurat truskawkowego nie mam:<

    OdpowiedzUsuń
  3. też sconsów jeszcze nie robiłam, a twoje wyglądają tak kusząco! najlepsza jest ta skórka przypieczona:3
    jutro? a to już sylwester?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba spróbować jeszcze w tym roku! :D
      Tak :) szybko ten rok zleciał :P

      Usuń
  4. są plany i to bardzo przyjemne :D ... nic szalonego, a może? :D
    bananowe scones od razu pokochałam... zdecydowanie zbyt rzadko je robię!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wyrośnięte! mi zawzsze płaskacze wychodzą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za mało proszku/sody dajesz? Albo ciasto wychodzi za suche? :)

      Usuń
  6. Masz formę do scones, czy formujesz rękami? Bo wychodzą cudne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepię rękami :) Najpierw formuje coś na kształt płaskiego kwadratu, a potem przecinam go po skosie ;)

      Usuń
  7. Robisz najlepsze scones! Są idealne, na pewno skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusisz tymi scones'ami...Kiedyś w końcu je zrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam scones! Spadłaś mi jak z nieba z tym przepisem! Kolejne do przetestowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, ilekroć widzę u kogoś scones to tak zazdroszczę! Bo sobie tylko ciągle obiecuję, że się za nie wezmę, ale jakoś nigdy tak nie po drodze mi do nich :D

    OdpowiedzUsuń
  11. plany są, oj są, mam nadzieję, że wszystko pójdzie po mojej myśli :D
    a te scones wyglądają idealnie, zrobię je na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  12. zjadłabym takie scones : ) chyba nigdy nie próbowałam !
    a plany są, choć ciągle nie wiem co włożyć :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Robisz najpyszniej wyglądające scones! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. przekonałaś mnie do tych bułeczek, chyba upiekę je zaraz po Nowym Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne :) Bananowych jeszcze nie robiłam, choć bez wątpienia jestem miłośniczką scones. Muszę to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż wstyd przyznać, ale nie robiłam jeszcze tego wypieku. Chyba pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. szczęka mi opadła jakje zobaczylam...wygladaja wspaniale! a ja jeszcze nigdy nie robilam scones... w sumie to jak one smakuja? :3

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę w końcu zrobić te scones! :)

    OdpowiedzUsuń