wtorek, 27 stycznia 2015

865. Ryż na mleku z masłem orzechowym.


Orzechowy ryż na mleku*; banan
*z masłem orzechowym

Śniadanie... istna bajka, ostatnio mam fazę dodawania do wszystkiego masła orzechowego tym razem był to strzał w dziesiątkę, chyba najlepsza rzecz z tych ostatnich orzechowym wariacji, kremowy, orzechowy.. niebo ^^


Nie ma to jak rozchorować się w ferie.. wczoraj mnie kompletnie rozłożyło.. na szczęście dzisiaj już jest o wiele lepiej.. :P

Przepis:

60g ryżu do risotto
szklanka mleka
szklanka wody
30-40g masła orzechowego
szczypta soli, cynamon
coś do posłodzenia

Ryż podprażyć w garnuszku. Zalać ok /4 szklanki wody. Zagotować, przykryć i gotować prawie do wchłonięcia się całego płynu. Powtarzać wlewając na zmianę mleko i wodę, aż wchłonie się cały płyn (zostawić jakieś 1/4 szklanki mleka na koniec). Pod koniec dodać masło orzechowe dolewając ew. jeszcze płynu(tu wlać pozostałe mleko). Gotować jeszcze chwilę, ryż nie powinien być bardzo gęsty, ponieważ będzie jeszcze gęstniał w miseczce, (a po za tym cała jego magia polega na tym orzechowym sosie który go otacza <3 musicie="" na="" nbsp="" p="" po="" prostu="" to="" wyczucie="" zrobi="">

A ciasteczka można upiec zawsze ;)

Facebook
Ask

14 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam ryżu na mleku ! A orzechowy w towarzystwie banana musiał być obłędny ! :D
    życzę zdrowia ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zacząć jeść więcej ryżu!
    No i Tobie też zdrowia więcej życzę :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra, szczery będę, uwielbiam Twoje zdjęcia, serio.
    I zdrowia życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. o jaaaa, marzy mi się teraz miseczka takiego ciepłego, orzechowego, rozgrzewającego pudding ryżowego <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż nabrałam chęci na taki orzechowy ryż *.* Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  6. o jezu ryż i to jeszcze z orzechami mniam *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Też dzisiaj miałam zrobić ryż na śniadanie, ale jednak zrezygnowałam :D Ale mnie zachecilas, wiec pewnie jutro bedzie! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę uzupełnić zapasy masła,a potem będe Twoje przepisy próbować :)
    zdróweczka :*
    a ciasteczka świetne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo smacznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. No to nie pozostaje mi nic innego jak zdrówka ci życzyć :)
    I ja poproszę przepis na ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Te ciasteczka *.* Mogę jednego? ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja proszę o przepis na ciasteczka i na ten ryż na mleku *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis na ciasteczka wstawię chyba na drugiego bloga, bo mam zamiar (ponownie >.<) na niego wrócić ;)
      AA, na ryż uzupełnię w wolnym czasie ;)

      Usuń
  13. Wygląda przepysznie, tak... otulająco? Wyobrażam sobie taką parującą miskę, muszę kiedyś ugotować ryż z masłem orzechowym *.* Zdrowiej:)

    OdpowiedzUsuń