wtorek, 31 grudnia 2013

492. Ostatni dzień roku... i pierogi!?



pełnoziarniste pierogi z wiśniami podane ze śmietaną i cukrem trzcinowym 

Tak, moja dzisiejsza zdolność lepienia pierogów wynosi zero, no ale przynajmniej były dobre  :P

Ostatni dzień roku, uwierzycie w to? Nie mam pojęcia kiedy te wszystkie dni minęły, mam wrażenie, że dopiero co wróciłam z tamtego sylwestra, a tutaj mam się szykować już na następny? 

Dzisiejszy dzień spędzony jak zwykle książka, serial, książka, serial, no powiedzmy bo gdzieś w połowie tego mojego idealnego kręgu wybywam na "kameralną" domówkę do kolegi(takk, to ile w sumie będzie osób?To 3 odeszły, ale 2 doszły no to tak 31? hahah xd) , tak więc noo... zastanawia mnie tylko jak wrócę do domu przez ten las... xd 
A u was jakieś plany na dzisiejszą noc? :) 


Składniki:
50g mąki pełnoziarnistej
20g mąki pszennej
ok.45ml ciepłej wody 
szczypta soli

ok.100g wiśni + cukier, cynamon


Mąkę przesiewam, po środku formuję wgłębienie i wlewam wodę. Zagniatam, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne, na oprószonym mąką blacie  rozwałkowuje i wycinam szklanką koła. Na środku każdego krążka układam po kilka wiśni i zlepiam brzegi. 
Pierogi wrzucam do wrzącego, osolonego wrzątku i gotuję 2-3min od wypłynięcia. 

10 komentarzy:

  1. Muszę zrobić takie pierogi tylko dla mnie! Cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierogi to idealne zwieńczenie tego roku :3
    No to w takim razie udanej imprezy! 31 osób wow! W wielkim stylu przywitasz nowy rok :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach robienie takich pierogów ;)
    Udanej imprezy i szczęśliwego nowego roku !

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie plany takie, że jestem w domu i oglądam filmy labo czytam. ale będzie miło ;) i tobie życzę udanej zabawy, a tym samym szczęśliwego nowego roku!
    pierogi nie muszą wygląda idealnie by tak smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mnie zachwyciłaś tymi pierogami! Totalnie! Muszę sobie takie zrobić, koniecznie! :)

    Miłego wieczoru i dobrego kolejnego roku! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na zdjęcie pomyślałam, że to makaron świderki :D
    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale zapachniało latem :D hehe już niedługo :) Szczęśliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja spędzam Sylwestra z mamą. Urządzamy mały maraton filmowy :) Tobie za to życzę udanej zabawy!
    Dużo uśmiechu i pozytywnego myślenia. Słowem: szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Eee tam, fajne pierogi!
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń