niedziela, 26 stycznia 2014

518. Drożdżowe.


 drożdżowe naleśniki z masą makową* i twarożkiem

*z dodatkiem ubitego białka

 Zatęskniłam za makiem i świętami. Może to przez ten śnieg za oknem. A, może tak po prostu.



Składniki:
 (3 naleśniki/1 porcja)

30g mąki pełnoziarnistej
15g mąki pszennej
jajko
5g świeżych drożdży 
100ml mleka
coś do posłodzenia

Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku. Mąkę przesiewamy, wbijamy jajko, wlewamy mleko i miksujemy. Miseczkę przykrywamy ściereczką i pozostawiamy w ciepłym miejscu na ok.1godz. Po tym czasie smażymy naleśniki.

14 komentarzy:

  1. wyobrażam sobie jak muszą smakować drożdżowe nalesniki! pewnie są takie puchate i leciutkie, choć może się mylę - i do tego z masą makową, mm <3 istne niebo!

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, przypomniałaś mi o nich! miałam je przecież zrobić i jakoś poszły w zapomnienie. teraz już zapisze i będę pamiętać :)
    masa makowa - święta <3 akurat do pogody za oknem pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. masa makowa, czuję się jak w Święta! :D
    pychaa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. niby taka fanka ze mnie naleśników, a drożdżowych jeszcze nie jadłam. to się nie godzi, no!

    OdpowiedzUsuń
  5. JA do świątecznych smaków lubie wracać nawet w lipcu..

    OdpowiedzUsuń
  6. Na drożdżowe naleśniki to bym chyba nie wpadła! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają cieniutko i delikatnie, idealny poranek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie naleśniki bym zjadła! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko przez śnieg :D mogłaby już być wiosna :)) pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mak <3 Też tęsknię za świętami :c

    OdpowiedzUsuń
  11. na masę makową aż nabrałam ochoty. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dawno nie jadłam drożdżowych naleśników! Dzięki Tobie nabrałam na nie ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę zrobić masę makową! *.* Naleśniki drożdżowe też jeszcze przede mną. Przepyszne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń